, 2022/9/30

Hogyan lehetséges, hogy az üzleti kommunikáció egyik legalapvetőbb aspektusa egyben az egyik legkényelmetlenebb is? Arról beszélünk, hogyan mutatkozz be szakmai környezetben - egy megbeszélésen, egy prezentáció előtt vagy új ügyfelekkel való találkozáskor. Talán te is gondolkodsz azon, hogyan mutatkozz be interjúkon.

Hogyan mutatkozz be szakmailag

Mindannyian képesek vagyunk azt mondani, hogy Szia, a nevem Paola, és én vagyok a Talaera marketingigazgatója, de ki vagy te ezen túl? Az első benyomás számít, és az, hogy hogyan kommunikálsz a munkahelyeden, segít abban, hogy jobb kapcsolatot alakíts ki az ügyfelekkel, az érdeklődőkkel és a munkatársakkal. Ebben az epizódban 3 egyszerű lépésben megtanulhatod, hogyan mutatkozhatsz be szakmailag hatékonyan.

Hogyan mutatkozz be szakmailag

A bemutatkozás rendkívül fontos a szakmai életedben. Olyanok, mint az új névjegykártyád. Az első interakció, amelyet valakivel folytatsz, hatással lesz arra, hogy mások hogyan látnak téged, és arra is, hogy később milyen kapcsolatod lesz velük. Az irodai környezetben való sikeres bemutatkozás egyértelmű előnyhöz juttat.

A legelső tipp, hogy készülj fel rá. Ne improvizálj. Legyél készenlétben minden szakmai helyzetre. Nem habozhatsz, amikor bemutatkozol. Kövesd tehát az alábbi lépéseket, írd le, gyakorold, és győződj meg róla, hogy készen és frissen állsz, amikor szükség lesz rá. Dobd be a megírt bemutatkozásodat a hozzászólásokba, és mi elmondjuk, hogyan sikerült!

A szakmai bemutatkozás 3 lépéses kerete

Ha bemutatkozásról van szó, minden eset más és más, és meg kell értened a teret. Hálózatépítéskor például a bemutatkozás általában rövidebb, egy tárgyaláson viszont általában több időt töltesz a bemutatkozással és a másik féllel való kapcsolatteremtéssel. Általánosságban azonban egy professzionális bemutatkozásnak ezt a három részt vagy lépést kell tartalmazni: (1) ki vagy, (2) mivel foglalkozol, és (3) mit kell tudniuk a többieknek. Ha ez a három megvan, csomagold be. Ne folytasd az idők végezetéig. Nézzük meg az egyes lépéseket külön-külön. Részletesen elmagyarázom őket, és néhány példát is hozok.

1 Ki vagy te

A legelső lépés a neved említése. Ez a rész egyszerű! Az alábbi mondatokat használhatod a bemutatkozáshoz:

Nem hiszem, hogy találkoztunk már (korábban).

Azt hiszem, már találkoztunk.

A nevem ...

Én ...

Örülök, hogy megismerhetem; én ...

Örülök, hogy megismerhetem; én ...

Hadd mutatkozzam be, én vagyok ...

Szeretnék bemutatkozni; én ...

A nevem Melanie, de hívhatsz Melnek.

2 Mit csinálsz

A második lépés egyszerűnek tűnhet, de valójában ez a legfontosabb rész. Általában az emberek a nevüket és a munkakörüket mondják. De mi mást lehet még mondani rólad? Pontosan mi az, amit csinálsz? A trükkös rész az, hogy megtaláld a megfelelő hosszúságú elevator pitchet. Meg kell adnod néhány kulcspontot, amire a közönséged fel tud kapaszkodni anélkül, hogy egy esszét kellene írnia.

Tehát igen, még mindig meg kell említened a munkakörödet, a cégedet, talán még a részlegedet is, de azt is hozzá kell tenned, hogy mit is csinálsz valójában - egyszerű magyarsággal. Rövidnek kell lennie, ezért hagyja ki a részleteket. Egy mondat elég. Az a fontos, hogy az emberek azonnal megértsék, mivel foglalkozol, és veled akarjanak dolgozni.

Amikor elmagyarázod, mit csinálsz, ne a feladatokra, hanem az eredményekre koncentrálj. Mutatkozz be a legfontosabb képességeiddel és főbb eredményeiddel. Beszéljen arról, hogyan segít az embereknek, és legyen konkrét. Ha olyan bemutatkozást tudsz készíteni, amely azokra az eredményekre összpontosít, amelyeket a másik személy keres, akkor megvan. Nyertél. Gondolkodj el a problémáikon, és kínálj megoldást. És ami a legfontosabb, igazítsd ezt az üzenetet a célközönségedhez.

Az alábbi mondatokat egyszerűen megjegyezheted:

Én egy [munkakör] vagyok a [vállalatnál].

Hivatalosan az a feladatom, hogy...

De valójában én...

Az egész arról szól, hogy...

Ami egy elegáns módja annak, hogy azt mondjam...

Példák:

Szövegíró vagyok. Hivatalosan az a munkám, hogy tartalmat írjak reklámokhoz. De valójában segítek a vállalatoknak, hogy meggyőző történeteket meséljenek a márkájukról.

Én vagyok az operatív igazgató, ami azt jelenti, hogy gondoskodom arról, hogy a vállalatot a lehető leghatékonyabban működtessék.

Fogj egy darab papírt, és írj le néhány mondatot az alábbi keretrendszer segítségével. Ezután válassza ki a legjobb bemutatkozó sorokat magáról. Íme néhány további kifejezés, amelyekkel leírhatod a szerepeidet és felelősségi köreidet:

Én egy [munkakör] vagyok a [vállalatnál].

Jelenleg [munkakör]-ként dolgozom.

A [vállalatnál] [idő] óta / [időtartam] óta dolgozom.

A [vállalatnak] dolgozom.

A [terület/ágazat] területén dolgozom.

A [részleg/személy] munkatársa vagyok.

Önálló vállalkozó vagyok. / Szabadúszóként dolgozom. / Saját cégem van.

Az én feladatköröm...

Feladataim közé tartozik...

Felelős vagyok a...

Gondoskodom arról, hogy... / Biztosítom, hogy...

felügyelem... / felügyelem...

kezelem...

foglalkozom...

Itt egy másik példa:

Tehetségkutató menedzser vagyok. 2012 óta dolgozom a Monsters Inc. vállalatnál, és a feladataim közé tartozik a nagyszerű jelöltek felkutatása, toborzása, felvétele és megtartása. Minden arról szól, hogy a csapat szépen növekedjen.

3 Amit másoknak tudniuk kell

A szakmai bemutatkozás utolsó darabja abból áll, hogy egyéb, az emberek és a kontextus szempontjából fontos, kedves tényeket is hozzáadsz. Itt megmutathatod a hozzájárulásodat (mit teszel le az asztalra), és meghatározhatod az elvárásokat az éppen zajló megbeszélésre vagy prezentációra vonatkozóan.

Íme néhány mondat, amelyet használhatsz:

Ma szeretném végigvezetni önöket a...

A következő 20 percben elmagyarázom...

Szeretném, ha... és döntenénk a [ezen egyéb feladatok] nyomon követéséről.

A mai célom az, hogy belső információkat osszunk meg a...

Hagyom, hogy ön vezessen, de szóljon, ha szeretné, hogy én is beszálljak valamikor.

Ennek is nagyon rövidnek kell lennie, ezért érdemes egy mondatban összefoglalni. És ennyi! Megtanultad, hogyan kell 3 egyszerű lépésben olyan személyes bemutatkozást készíteni, amely magával ragadó és professzionális.

Most rajtad a sor. Készítsd el a saját bemutatkozásodat, és ne feledd, hogy az imént említett összes lépést tartalmazza. 1. szám - A neved. A 2. szám - Mivel foglalkozik (ami magában foglalja a munkakörét és azt, hogy hogyan segít az embereknek), és a 3. szám - Egy részlet, amit a többieknek tudniuk kell (mit hoz az asztalra az adott helyzetben). És ha ezeket már beírtad, fejezd be. Ahogy az Alice Csodaországban című idézet mondja... "Kezdd az elején, és folytasd, amíg a végére nem érsz: aztán állj meg."