, 2022/10/4
Megtanulhatod a legjobb e-mail etikett tippeket a munkahelyen, többek között azt, hogyan szervezz találkozókat, és mit tegyél, ha nem tudod, hogyan válaszolj egy e-mailre! Az e-mail az egyik elsődleges kommunikációs forma az álláskeresés során és a munkahelyen.
Bár fontos, hogy az üzenet minden egyes részét átgondoltan állítsd össze, a jól felépített email-felirat (az email utolsó sora és az aláírás) elengedhetetlen ahhoz, hogy pozitív benyomást hagyj az olvasóban. A világos, professzionális e-mailek írása segíthet abban, hogy pozitívan pozícionálja magát a karrierjében a kollégái, a hálózatában lévő emberek vagy a potenciális munkaadók előtt. Annak érdekében, hogy biztosan elérje ezt a célt, íme néhány háttérinformáció arról, hogyan kell befejezni egy e-mailt, milyen elemeket kell tartalmaznia, és néhány hasznos példa.
Miért fontosak az e-mail lezárások
Az e-mail lezárása az utolsó dolog, amit a közönség elolvas, miután befejezted az üzeneted, és ez lehet a motiváló tényező, amely meghatározza, hogy milyen gyorsan válaszolnak - vagy egyáltalán válaszolnak-e. Képzeld el, hogy egy új üzleti kapcsolattal találkozol egy iparági rendezvényen. Miután a beszélgetés véget ért, nem fordulnál meg, és nem mennél el szó nélkül. Ez udvariatlanság lenne, rossz benyomást keltene, és valószínűleg megakadályozná a jövőbeli beszélgetéseket. Ehelyett valószínűleg valami ilyesmit mondanál:
"Nagyon örültem a találkozásnak! Kérem, vedd el az egyik névjegykártyámat. Remélem, hamarosan hallok felőled!" Gondolj úgy az e-mailje lezárására, mint egy beszélgetés befejezésére. Ha barátságos, udvarias és professzionális nyelvezetet használsz, és egyértelmű cselekvésre való felhívást tartalmaz, nagyobb esélye van arra, hogy pozitív választ kapj.
Tippek a professzionális e-mail befejezés elkészítéséhez
Íme néhány dolog, amit érdemes szem előtt tartani, amikor megírod az e-mail zárószövegét:
Használd a teljes neved. Mindig írd bele a kereszt- és vezetékneved a lezárásába - különösen az első néhány levelezésben. Így a címzett tisztában van a személyazonosságoddal, és kevésbé valószínű, hogy összetéveszt más, azonos keresztnevű kapcsolattartókkal. Legyél professzionális. Használd a szövegkörnyezeti nyomokat a megfelelő hangnem meghatározásához, amelyet a záróbeszédében használhatsz. Ha olyasvalakinek küldesz e-mailt, akivel még sosem találkoztál, tartsd meg a professzionális hangnemet, és kerüld az olyan laza befejezéseket, mint a "Hamarosan beszélgetünk!". Ha már több e-mailt váltottál, és úgy érzed, hogy egy lazább zárás lenne a megfelelőbb, nyugodtan tükrözd közönséged hangnemét. Ha bizonytalan vagy, mindig érdemes a professzionális oldalra tévedni.
Döntsd el, hogy megfelelő-e a lezárás. Ha már több e-mailt váltottál valakivel, csábító lehet kihagyni a lezárást. Ebben az esetben jó, ha átgondoltan teszed bele az e-mailedbe a lezárást. Bár lehet, hogy a beszélgetésetek már kötetlenebbé vált, az e-mail zárása még mindig a részletekre való odafigyelésről és a szakmaiságról tanúskodik. Ráadásul a címzett továbbíthatja az e-mailt másoknak is a szervezeten belül, akik esetleg korábban nem kommunikáltak veled. Egy átgondolt lezárás kedvező benyomást fog hagyni bennük, és egyértelművé és követhetővé teszi a kommunikációt.
Mit tartalmazzon az e-mail befejezése
Van néhány elem, amelyet figyelembe kell venni, amikor megírod e-mailjed zárószövegét. Íme, mit kell tartalmaznia:
1. Egy zárósor
Az e-mail utolsó sorának nemcsak hálát kell osztani a címzettel, amiért elolvasta az üzeneted, hanem tartalmaznia kell egy cselekvésre való felhívást vagy kijelentést is, amely vagy válaszadásra ösztönzi a címzettet, vagy azt mutatja, hogy számít a válaszra. A záró sor például így nézhet ki:
Köszönöm, hogy időt szakított az önéletrajzom és a szakmai referenciáim áttekintésére. Várom, hogy hamarosan jelentkezzen!
Tisztelettel,
Beth McKnight
2. Teljes neved
Használd a kereszt- és vezetékneved az e-mail aláírásban, hogy elkerüld a félreértéseket, és segítsen abban, hogy emlékezzenek rád. Ha a teljes neved használod az e-mail aláírásában, önéletrajodban, kísérőleveledben és minden más dokumentumban, amelyet megosztasz, megnő az esélye, hogy választ kapj.
3. A szakmai címed
Nem feltétlenül kell használni a jelenlegi munkaköri címét (pl. Account Manager az ABC Company-nál), de hasznos lehet, ha olyan címet adsz meg, amely szemlélteti, mivel foglalkozol. Például,
Joe Jefferson
Értékesítési menedzser
4. Kapcsolattartási adatok
Bár az üzenetet fogadó személy már rendelkezik az e-mail címeddel, fontos, hogy további kommunikációs módokat is megadj, például a közvetlen telefonszámod.
A professzionális e-mail lezárásokban használandó és kerülendő kifejezések
Míg néhány lazább zárómondat rendben lehet, ha már egy vállalatnál dolgozol, és kommunikálsz a kollégáiddal, a felvételi eljárás során használt mondataidnak professzionálisabbnak kell lenniük.
Professzionális e-mail záró példák
Íme néhány a leggyakoribb módok közül, ahogyan egy professzionális e-mailt lezárhatsz:
Legjobb
Őszintén
Üdvözlettel
Üdvözlettel
Köszönöm
Szívélyes jókívánságok
Hálával
Köszönöm szépen
Tisztelettel
Példák az elkerülendő e-mail zárószövegekre
Íme néhány e-mail zárómondat, amelyet szakmai környezetben kerülni kell:
Barátod
Egészségedre
Béke
Köszönöm szépen
Hamarosan beszélgetünk
Üdvözlettel